Becker Traffic Assist Pro 7916

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Becker Traffic Assist Pro 7916 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

dolfus62 24-10-2008

Pluspunt is de nauwkeurigheid van de navigatie. Hij doet wat je er van verwacht.
De handleiding bestaat uit 87 bladzijden, daar moet je wel even voor gaan zitten.

Wel een paar minpunten:
1. Bij het verlaten van een parkeergarage komt het signaal erg laat. Eerst buiten al aanzetten kan misschien helpen.
2. Door de standy program-mering loopt de accu zonder stroomaansluiting altijd binnen een dag leeg.
Met een fiets of wandeltocht zal je direct na het opladen moeten beginnen en dan nog sta je na ca 1,5 uur met een lege batterij.
3. De helpdesk is ook in het Nederlands maar is niet klant vriendelijk.
Meer afschepen dan helpen.
service.NL@harmanbecker.com

Badidas 17-06-2008

Een jaar in bezit nu. Ben niet tevreden:
- Accu is zeer snel leeg
- TMC is erg traag en wordt onthouden van de dag ervoor, oftewel je moet 30 keer op negeren drukken als je nog een route naar de randstad planned.
- Locken op satelieten duurt soms extreem lang, vooral bij vertrek uit parkeergarage uit de stad als je 'm net nodig hebt!

Kortom: afblijven...

hd12 01-04-2008

IK heb hem nu bijna 2 maanden doet het voortreffelijk. Duidelijk gesproken tekst, 3d afbeelding voor een duidelijke route. Eenvoudig te bedienen p.o.i aanwezig voor het snel zoeken van een dienst. Ik ben erg tevreden over dit navigatiesysteem.

Stephan39 11-12-2007

Nu enige dagen in bezit en getest.
Heb mijn Tom Tom TomTom One 3rd edition Europa ingeruild op de Becker.
Wat een waardeloos apparaat zeg! Ben onmiddelijk naar de winkelier terug gegaan om wat anders te gaan uitzoeken.

Na veel moeite en foutmeldingen over recente of niet aanwezige software, aan de gang gekregen. Updaten via Becker gaat niet en via bijgeleverde dvd (waar sofware versie foutief op staat vermeld) lijkt e.e.a. ook moeizaam. Flitspalen en maximum snelheden werken niet of nauwelijks. Is ook niet via POIEdit o.i.d. te updaten(flitspaal.nl).
Geluidskwaliteit is verre van goed, klinkt als een spreeuwenkist. De mogelijkheden t.o.v. Tom Tom zijn nihil. Instellingen e.d. zijn echt basic en trager dan Tom Tom.
Batterij binnen no-time leeg.
Enige pluspunt is de gedetaileerde kaart, maar dit weegt niet op tegen de minpunten.
Kortom: laten liggen!

J.Wetzelaer 11-07-2007

Ben dik tevreden over deze becker 7916. Er is echter een groot nadeel! Het viel mij op dat de accu snel leeg was. Na twee tot drie dagen moest hij opgeladen worden. Omdat ik het navigatiesysteem ook gebruik om te wandelen is dat snel ontladen van de accu hinderlijk. Ook de tijd van 4 uur navigeren op de accu is schromelijk overdreven 1uur en 30 minuten en dan is het toch wel gebeurd! Na wat surfen op het internet kwam ik op een duitse pagina terecht waar iemand het zelfde probleem aankaarte. Wat blijkt nu, als de knop ingedrukt wordt om het toestel uit te schakelen, staat het toestel eigenlijk in de standby!! Het is dus niet mogelijk het toestel geheel uit te schakelen. Gevolg de accu ontlaadt. Verder is het toestel dik in orde.

Rolf2007 14-04-2007

De Becker 7916 pro TMC heb hem nu een week in mijn bezit hij reageert super snel en om de files heen dit is een echte aanrader.

HenriM 06-04-2007

Sinds een paar weken de Becker Assist Pro in mijn bezit en ben zeer goed te spreken over dit merk en type! Zoekt en vindt snel een alternatieve route wanneer je een afslag mist. Is zeer overzichtelijk en brengt mij precies op de plaats waar ik heen moet. De stem en het beeld zijn luid en duidelijk, het beeld vooral op 3-D. Het is een mooi en strak vormgegeven apparaat en qua prijs - kwaliteit verhouding een absolute topper onder de navigatie systemen. Ik adviseer ten zeerste om ook om een TMC receiver erbij aan te schaffen. Nooit meer last van files want door het gebruik van TMC word je om de files heen geleid. Kortom, de Becker Assist Pro is m.i. de topper onder de navigatie systemen in deze prijsklasse!

Ton Paulussen 24-03-2007

Waardeloos merk
Eerst een 7914 gehad .
Die was zo traag dat zelfs een slak moest wachten.
Toen maar een Assist Pro gekocht.
Maar dat apparaat blijft continu hangen.
Nooit meer een Becker.

Driver 23-02-2007

Ook ik ben al enige tijd in het bezit van de Becker Traffic Assist Pro 7916. Verkeersborden,snelheid en alle poi worden goed weergegeven en kan eindelijk alleen de andere reviews maar beamen.
Dus een kwestie van goed instellen en je hebt een zeer goede navigatie die alles heeft wat
je als rijder nodig hebt.
Kortom,het is een geweldig apparaat zeker voor de prijs is het een toppertje !

tester 17-02-2007

Sinds twee weken de 7916 in gebruik, na 4 jaar gereden te hebben met een Kenwood. Het viel me niet direct mee. Allereerst het feit dat er geen passende TMC antenne bij zit. Een te kleine plug aan de antenne. De servicedienst via de website wil dit niet oplossen. Ga terug naar de leverancier. Verder vind ik de steun erg groot tegen de ruit. Dit had ook wel wat kleiner gekunt. De software werkt snel. Verder vind ik het een groot nadeel dat de kaarten steeds op detail inzomen en niet een lekker groot overzicht geven. Waarom kan de gebruiker dit niet zelf bepalen. Het is mogelijk maar dan heb je steeds het servicemenu in beeld. Het scherm wordt daardoor niet overzichtelijker. Als je gewoon rijdt, heb je steeds een dikke route streep in beeld, dit kan in 2007 toch ook wel iets compacter? Verder is de routeplanner niet altijd even nauwkeurig, houdt bij het bewust afwijken van de route erg lang vast aan zijn gekozen route, ipv met een nieuw voorstel te komen. Ik vind de geluidskwaliteit maar matig. Verder vind ik het erg nadelig dat de helderheid van het scherm niet automatisch wordt aangepast en dat er geen middenweg is. Gewoon fel voor overdag of gelijk erg donker voor 's nachts.
Kortom, het systeem werkt wel, is aardig snel, maar haalt bij lange na nog niet de kenwood kwaliteit. Groot voordeel: het inbouwen. Dit is bij bijv. Kenwood een ramp.

Johansanders 15-02-2007

Ik (had) deze becker sind 2 maanden in mijn bezit. hiervoor had ik de tomtom 300 en 500!. ben toen overgestapt naar becker traffic assist. deze vond ik wat traag en heb toen de traffic assist pro 7916 TMC aangeschaft! perfect!! snel duidelijk, vind alle straten zoner problemen en heb verbinding met 9 satelieten! helemaal geweldig, Gister is ie uit min auto gestolen in amersfoort, maar ik heb vandaag weer een nieuwe besteld!! helemaal TOP aanrader

kracht 07-01-2007

Heb deze becker in vrachtwagen geplaats naast een vaste navigatie en ik kan
zeggen deze becker werkt goed. Vindt probleemloos alle straten op een
duidelijke manier en bijna zonder wachtijd in te stellen.
Werkt goed op huisnummer niveau in denemarken en duitsland en frankrijk etc etc
kortom een aanrader...zeker in vergelijking met vaste navigatie die veel
duurder zijn !! P.s mijn conclusie !! Ik heb met de meeste merken navigatie
gewerkt ook de 4x duurdere en ik kan zeggen deze becker voldoet het beste.
Gr.mark

Harry48 29-11-2006

Eindelijk hier de eerste review. Vorige week de Becker Traffic Pro 7916 TMC
gekocht. Met de handleiding kon ik direct aan de slag.
Dit was eenvoudig, plaatsen, stekker erin en aan doen.
Binnen enkele seconden contact met 9 satelieten. Instellingen aangepast en
klaar voor gebruik. Juiste knoppen indrukken en op weg, kind kan de was doen.
Route berekenen zo gebeurt en rijden. Afwijkingen van de route wordt gelijk
berekent en je kunt weer door. TMC werkt perfect en je krijgt ook de meldingen
van politiecontroles door. Op vrijdagmiddag half Nederland doorkruisen is met
dit apparaat geen probleem, files worden keurig gemeld en gevraagd of je een
omleiding wil, geen probleem, van de 300 km niet 1 tegen gekomen.
Nachtverlichting ook goed en wat makkelijk is zijn de sneltoets knoppen aan de
zijkant, werkt snel zonder dat je een menu moet doorworstelen zodat je je
aandacht op de weg kunt houden. Kaart is goed bij want het nieuwe knooppunt bij
Oss staat er ook al in en deze is pas 3 maanden open. Klein min puntje is de
aan/uit knop, aan gaat erg soepel zodat als deze uit staat en je hebt hem in je
jaszak kan deze snel aangaan door de soepele werking van deze knop en de
batterij leeg loopt, is mogelijk op te lossen door een goed passend hoesje te
kopen die overigens Becker nog niet heeft (???). Aageven route is perfect, je
krijgt +/- 500 m voor de situatie een melding van een vrouwen stem en er
verschijnt een beeldje in de hoek wat je moet gaan doen, 10 m voor de situatie
hoor je de vrouw met nu re/li af zijn er 2 of meer situaties kort achter
elkaar dan zie je meerdere beeldjes in de hoek zonder dat dit het de totale
kaart niet belemmert. Al met al een goede aankoop vvor niet te veel geld. Let
op 1 ding, als je deze koopt bij genoemde winkel verbreek dan niet te snel de
zegel van de verpakking want als je dit doet geldt je afkoelingsperiode niet
meer lees dus goed de algemene voorwaarden vooraf. O ja, er zit ook nog een
kleine opklapbare antenne aanvast maar deze heb je niet echt nodig. Bevestiging
aan het raam is goed en degelijk en goed in te stellen, voordeel van de TMC
module die eronder aanvast zit (1 cm dik) is dat de voeding en antenne TMC
hierin blijven zitten als je de Becker eruit haalt dus klik je deze er zo weer
in zonder dat je dan weer draden in gaatjes moet prikken (wat lastig is in het
donker).